Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]



Mail this Foto to a friend
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Tuesday, 22-Apr-2008 19:06
Bali Sokmo













Cita-cita dengan Usaha

Setiap apa yang kita buat untuk diri sendiri patut kita bangga.. pencapaian dan anugerah diluar jangkaan yang belumnya kita x pernah bermimpi apa yang kita dapat. Tidak salah jika kita berbangga dengan tahap pencapaian kita selama ini. Patut berbangga dengan usaha gigih dengan berkerja kuat bagi meningkatkan diri dari masa ke semasa.Bagi saya dulu saya x pernah bercita-cita nak menjadi photographer atau bermimpi dengan kejayaan saya sebagai
sorang photographer. Mungkin tu semua rezeki kita sampai kita pon x pernah tau dan sebelum nie kita pikir "apa aku nak jadi". Berlatarkan belakangkan pendidikan dalam IT satu benda yang bukan pelik bila bertukar kejaya sebagai photographer.. sesetengah orang akan cakap benda pelik"Ambik IT tapi kenapa leh Jadi photographer".. Tanggapan orang x semestinya akan betul walau tinggi atau bertimbun ijazah & Master kita dapat.. belum tentu lagi hala tuju "Rezeki Tuhan yang bagi".. Bergantung dengan usaha yang kita buat. Saya x pernah ada ijazah mahupun sijil dalam photography dan saya hanya berdiri dan berbangga dengan "Passion ". Tak de Passion setiap yang kita buat tak akan menjadi walau sebesar mana benda yang kita nak. "Tak salahkan kalau kita bangga" bukan berlagak dan sombong.. Jika kita selitkan usaha pasti kita berjaya,, x caya cuba buat dengan usaha.

Ingat Dulu Waktu Sekolah kita.. Semua orang pernah alami benda-benda macam nie.. Dalam Bilik Darjah.. Bila Cikgu Tanya "Cita-cita kamu Nanti Nak Jadi Ape"... Semua Bangun cakap "Saya nak Jadi Doktor,Pilot,Jurutera,Tentera".. Semua orang Waktu 2 memang Tanam Cita-cita tinggi.. Dari pada cita-cita tu ade yang jadi kenyataan dan x tercapai apa yang kita nak.. Terkira ape yang kita nak jadi semua bergantung pada Usaha.. Kalau X silap dulu Saya pernah cakap kat cikgu.. cita-cita nak jadi Engineer .. Tapi Jadi Kenyataan gak.. Tp x lama laa... dan sekarang dah jadi Photographer.. :) pepun Semua orang ade cita-cita masing2.. x semestinya waktu sekolah jek... kan ?..






UDEYISMAIL
Senior Photographer
Candid Syndrome
Colours of Asia Sdn Bhd
Tel / Fax 03-80766878 / 012-2723510
Email : udeyismail@candidsyndrome.com
Official Website : http://www.udeyismail.com
Photo Stock : http://www.flickr.com/photos/udeyismail
YM : student_critical

© Pidgin Technologies Ltd. 2016